Jakimi metodami można zwiększyć poziom sprzedaży w placówkach handlowych, jakie zalety ma shopper marketing.

Jakimi metodami można zwiększyć poziom sprzedaży w placówkach handlowych, jakie zalety ma shopper marketing.

Właściciele sklepów dużo robią, aby w jak największym stopniu powiększyć sprzedaż w swoich placówkach. Aktualnie już nie wystarczy mieć wypełnione produktami półki, jeszcze należy skusić konsumentów do tego, aby chcieli sięgnąć po produkty się tam znajdujące.

Internet - odbitka
Napisał: Vishay Intertechnology
Na podstawie: http://www.flickr.com
A w praktyce wszystko zaczyna się dużo wcześniej, bowiem już na etapie tego, czy klient zdecyduje się w ogóle pojawić w danym sklepie. W obecnym handlu coraz mniej zostawia się przypadkom, ponieważ będą za tym szły zbyt duże pieniądze, żeby tak robić. Wszystkie elementy wyposażenia, począwszy od wejściowego szyldu a kończąc na umiejscowieniu przymierzalni, są dobrane precyzyjnie tak, aby odpowiednio dobrze wykorzystać potencjał wiążący się z danym miejscem. Właściciele sklepów coraz częściej decydują się na zatrudnienie specjalistycznych firm, które się zajmują projektowaniem placówek handlowych z uwzględnieniem najnowszych badań naukowych i trendów. A naukowcy bez przerwy analizują zachowania konsumentów i w oparciu o nie dają coraz to nowe rozwiązania. Coraz częściej wykorzystuje się również nowoczesne rozwiązania technologiczne, przykładowo w czasie projektów wnętrza przed końcową realizacją robi się wizualizacje wnętrz 3d, dzięki jakim będzie można zobaczyć, jak wszystko będzie w środku wyglądało.

Internet - odwzorowanie
Napisał: ITU Pictures
Na podstawie: http://www.flickr.com
Jednym z ostatnich trendów, wykorzystywanych bardzo chętnie podczas wykonywania projektów placówek handlowych, jest Shopper marketing. O ile tradycyjne działania w punkcie sprzedaży opierały się przede wszystkim na kuszeniu klienta do zrobienia zakupów jak już się w danym miejscu zjawił, to shoper marketing będzie raczej szedł w kierunku zrozumienia potrzeb i motywacji, i przy pomocy odpowiednich technik wzmocnienie doznań zakupowych.

Odpowiednio podjęte działania mogą znacząco powiększyć dochody z działalności, a jednocześnie znacząco zwiększyć lojalność do konkretnej. Bardzo chętnie wykorzystuje się przy tym nowoczesne technologie, a możliwości pod tym względem są rzeczywiście duże. Niezwykle mocno rozwój tego typu metod badań nastąpił wraz z rozwojem popularności internetu.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-11-17 13:05:08